W 1875 roku Joseph Bulova otwiera swój pierwszy sklep jubilerski przy ulicy Maiden Lane, w prestiżowej dzielnicy Nowego Yorku.
Marka Bulova szybko staje się symbolem innowacji i artyzmu, głównie dzięki wielu udoskonaleniom wprowadzanym do akcesoriów biżuteryjnych.
Bacznie obserwując postęp w przemyśle, Joseph Bulova dostrzega potencjał w branży zegarmistrzowskiej – tak rodzi się legenda zegarków noszących jego nazwisko.
Joseph Bulova, łącząc swoje zamiłowanie do jubilerstwa z ciągłą potrzebą udoskonalania, znajduje swoją niszę w postaci ekskluzywnych, wysadzanych kamieniami szlachetnymi czasomierzy.
W 1919 roku światło dziennie ujrzała pierwsza kolekcja naręcznych zegarków męskich Bulova.
Marka szybko zyskuje uznanie wśród Amerykanów, stając się synonimem precyzji, innowacji i ekskluzywności. Jednak Joseph Bulova idzie o krok dalej – wykupuje czas antenowy, aby nadać pierwszą w historii reklamę radiową wyemitowaną w 163 stacjach.
W tym samym czasie jego syn Andre ogłasza ogólnokrajowy konkurs – oferując ponad 1000$ nagrody dla pierwszego śmiałka, któremu uda się przelecieć Atlantyk.
Tak rodzi się legenda pilota Charlesa Lindeberga i jego czasomierza Bulova Lone Eagle, który wkrótce po ogłoszeniu zwycięzcy staje się przedmiotem powszechnego pożądania.
Umiejętność dostosowywania się do potrzeb rynku towarzyszyła marce Bulova od chwili jej powstania. Dlatego w przededniu wojny Bulova dopasowuje swą ofertę do wymagań amerykańskiej armii.
Tak powstaje ponadczasowy model naręcznych zegarków Bulova Hack Watch, który rozdawany jest wszystkim żołnierzom USA w celu precyzyjnej synchronizacji kluczowych misji wojennych.
Model przez lata był udoskonalany, służąc wojsku amerykańskiemu aż do lat 70. XX wieku. Doczekał się 2 reedycji, w tym inspirowanego militariami oraz tradycją vintage Bulova Hack Automatic.
W latach 40-tych ekspansja i ambicje marki nie zwalniają tempa, wyznaczając kolejne kamienie milowe w historii Ameryki.
1 lipca 1941 roku marka Bulova jako pierwsza w historii amerykańskiej telewizji dostaje zielone światło od FCC na emisję reklamy. Zaledwie 10 sekundowy spot, którego koszt zamknął się w sumie 9 dolarów, przeszedł do historii jako pierwsza reklama telewizyjna na świecie.
Z początkiem lat 60. XX wieku Bulova ponownie technologicznie wyprzedza konkurencję, dzięki zastosowaniu w swoich mechanizmach małego kamertonu, który podłączony do baterii drga dokładnie 360 razy na sekundę.
To pozwala marce osiągnąć niespotykaną dotąd precyzję chodu – odchylenie czasowe wynosiło do 2 sekund na dobę. Daje to fundament do stworzenia legendarnej linii zegarków Bulova Accutron – ten innowacyjny czasomierz pojawia się jako stały element wyposażenia pokładów Air Force One.
Technologia Accutron staje się również integralną częścią 46 misji NASA. 20 lipca 1969 roku o 8:17 i 41 sekund czasomierz Bulova Accutron ląduje na księżycu, a symbol kamertonu już wkrótce będzie rozpoznawalny jako oficjalny sygnet marki Bulova.
W 1976 roku Bulova zaskakuje premierą innowacyjnej linii zegarków Computron – to seria dedykowana kierowcom, której nietypowy układ ledowego wyświetlacza pozwala sprawdzać godzinę bez konieczności odrywania rąk od kierownicy. Ponadto model ten niweluje dość powszechny problem z odczytywaniem godziny na elektronicznym zegarku w mocno słoneczny dzień.
W 2019 roku ten kultowy model doczekał się reedycji w postaci Bulova Led Computron dostępnego w 2 wersjach kolorystycznych.
Dzięki nieustającemu dążeniu do perfekcji, jakość wykonania stała się fundamentem, na którym Joseph Bulova zbudował swoją legendę. Ale to, co napędzało ciągły postęp marki, to dążenie do innowacji i technologii zarówno w branży zegarków, jak i poza nią.
Dzięki temu na przełomie lat 80-tych i 90-tych marka staje się nieodzownym elementem wielu prestiżowych wydarzeń.
Rok 2010 przynosi kolejny przełom w historii zegarmistrzostwa pisanej przez markę Bulova. Swą premierę ma linia Precisionist, która ugruntowuje pozycję marki jako lidera rynku w zakresie innowacji, a przede wszystkim precyzji.
Mechanizm wykorzystany w nowej linii pozwala zapewnić dokładność chodu do kilku sekund w skali roku, co czyni go najbardziej precyzyjnym zegarkiem kwarcowym na świecie. Linia szybko staje się najpopularniejszą kolekcją w historii marki. Jak dobrze wiemy – to dopiero początek.
Wizjonerskie działania marki Bulova od dekad wyznaczają trendy designu i nadają tempo innowacji w zakresie mierzenia czasu, ale nie tylko. Zegarek Bulova w świadomości odbiorców stał się obietnicą czegoś wyjątkowego. Nic więc dziwnego, że wielkie osobowości wybrały go jako swój nieodzowny atrybut.
Jedną ze swoich ekskluzywnych kolekcji, Bulova zadedykowała kultowemu wokaliście – Frankowi Sinatrze, prywatnie wielkiemu miłośnikowi marki. Oddając hołd legendzie Sinatry, Bulova czerpie inspiracje z designu lat 50. i 60. i charakterystycznego stylu słynnego muzyka, jednocześnie nazywając modele na cześć jego najbardziej znanych utworów.
Gdy Ameryka wkraczała w złoty wiek przemysłu i postępu, jeden wizjonerski umysł zmienił sposób postrzegania czasu przez świat. Przez dekady Bulova wyznaczała trendy innowacji i technologii, zarówno w branży zegarmistrzowskiej, jak i poza nią. Kierując się etosem podejmowania ryzyka, Joseph Bulova napisał własną definicję American Dream. Przez dekady zegarek Bulova stał się atrybutem mocnych i ambitnych indywidualności, które razem z nim tworzyły swoją legendę. Czas na Twoją historię.