Lacoste – krokodyl w grze, czyli krótka historia marki
Kiedy w 1926 roku słynny francuski tenisista – René Lacoste po raz pierwszy pojawił się na korcie w koszulce polo z krokodylem, chyba nikt nie przypuszczał, że za kilka lat stworzy jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek odzieżowych na świecie! Dziś francuski dom mody posiada szeroką ofertę ubrań, obuwia i akcesoriów, a wśród nich szeroki wachlarz zegarków. W tym roku przypada 85 rocznica założenia firmy.
Ale zacznijmy od początku.
René Lacoste (1904-1996) był synem bogatego producenta samochodów. Ze względu na słabe zdrowie, lekarze zalecili mu aktywność fizyczną. Miał do wyboru kilka różnych elitarnych sportów, ostatecznie wybrał tenis. Ten sport tak bardzo przypadł mu do gustu, że w 1923 r. został powołany do narodowej reprezentacji Francji, a rok później na Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu zdobył brązowy medal!
Lacoste był nie tylko utalentowanym sportowcem, lecz także innowatorem i trendsetterem. W 1926 r., podczas turnieju US Open wystąpił w koszulce własnego projektu. Model z krótkim rękawem, wykonany z bawełny, z miękkim kołnierzykiem i dekoltem zapinanym na guziki był zupełnie odmienny od tego, co dotychczas nosili tenisiści. Koszulki od Lacoste’a były wygodne i przewiewne. Nie dziwi zatem fakt, że wzbudziły zainteresowanie i szybko stały się hitem.
W 1927 r. amerykańska prasa nazwała René Lacoste „krokodylem”, odnosząc się do tego, że nosił teczkę ze skóry aligatora. Pseudonim samemu tenisiście także bardzo się spodobał – dobrze opisywał zawziętość, nieustępliwość i wytrwałość jaka cechowała go na korcie.
Po zakończeniu kariery sportowej w 1932 r., Lacoste wraz z Andre’em Gillierem, czołowym francuskim producentem dzianiny, założył firmę odzieżową La Societe Chemie Lacoste. W latach 80. nastąpiła zmiana nazwy firmy na krótkie, zwięzłe i łatwe do wymówienia: Lacoste. Do 1939 r. każdego roku produkowała 300 tys. koszulek. Pierwsze były białe, gdyż przeznaczone były dla tenisistów. Później wprowadzono też inne kolory. Z czasem koszulki polo przyjęły się nie tylko w tenisie. Ich urok dostrzegli golfiści, żeglarze oraz gracze polo. Koszulki stały się też elementem stroju codziennego.
Dzisiaj francuski dom mody jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych na całym świecie. Posiada szeroką ofertę ubrań, obuwia i akcesoriów, a wśród nich wachlarz zegarków dla mężczyzn, dzieci i kobiet – te ostatnie były prezentowane nie jeden raz. Z okazji Dnia Kobiet proponowaliśmy kolekcję LACOSTE KEA, która przywołuje wakacyjny klimat greckich wysp. Była to jednak dopiero część zegarkowych nowości LACOSTE. Pastelowa, wiosenna kolekcja NIKITA z pewnością podbiła serce nie jednej pani! Z okazji 85. rocznicy założenia firmy, marka przygotowała specjalną, limitowaną edycję czasomierzy z serii L.12.12 – dwa męskie chronografy.
Marcelina Zawadzka – piękna, urocza, piekielnie zdolna
Jej przysłowiowe „pięć minut” trwa już znacznie dłużej. Gdzie szukać jej recepty na sukces? W osobowości? W determinacji w dążeniu do celu? A może los sam szczęśliwie się do niej uśmiecha? Czy kręci ją show-biznes?
Prześledźmy krótko historię jej zawodowej kariery.
W 2003 roku zdobyła tytuł Miss Malborka Nastolatek. W finale wyborów Miss Polonia 2011 reprezentowała województwo pomorskie. W konkursie Miss Universe 2012 jako pierwsza Polka od 1989 roku zakwalifikowała się do czołowej szesnastki. Jedna z najpiękniejszych Polek.W drugiej połowie 2014 r. brała udział w emitowanej przez telewizję Polsat drugiej edycji programu „Dancing with the Stars. Taniec z gwiazdami”. Jej partnerem tanecznym był Rafał Maserak. Para zajęła trzecie miejsce.
Mimo wysokich osiągnięć z wybiegów mody, największy sukces przyniosła jej telewizja. Od 3 lat na stałe dołączyła do grona gospodarzy, współprowadząc z Tomaszem Wolnym, poranny program „Pytanie na śniadanie” w TVP 2. To właśnie tu miała szansę zaprezentowania się przed zupełnie inną publicznością. Telewizja stała się jej sposobem na życie.
Ciekawostki:
– ma 29 lat, pochodzi z Malborka,
– ma dwie siostry, Agnieszkę i Karolinę. Jedna mieszka w Malborku, druga w Warszawie. Jej tata był marynarzem, pływał na trasie Polska – Afryka. Mama prowadziła założony przez niego sklep „U Marynarza”,
– fascynuje się motocyklami i sportami ekstremalnymi,
– ambasadorka marek: Dalia, Bell HYPOAllergenic, Lacoste.
Współpraca Marceliny Zawadzkiej z Lacoste – sport i elegancja – udany miraż
Nietuzinkowa, słowiańska uroda; emanująca siła kobiecości i niesamowity talent – to wyróżnia Marcelinę Zawadzką. Nie dziwi zatem fakt, że to właśnie ją marka Lacoste jako pierwszą ambasadorkę w 85-letniej historii zaprosiła do współpracy. Osobowość Zawadzkiej idealnie wpisuje się w klimat Lacoste, który łączy w sobie sport i elegancję. Z jednej strony jest piękną kobietą z osiągnięciami na wybiegach mody, a z drugiej interesuje się motocyklami, latem uwielbia kitesurfing, wspina się po górach i jak sama przyznaje marzy o tym, by kiedyś zrobić prawo jazdy na tira i zwiedzić nim całą Europę i USA.
Modelka w ramach współpracy promowała będzie dwie kolekcje – KEA i LEXI.
W ramach kolekcji Lacoste KEA dostępnych jest łącznie 7 modeli.
Perła w koronie (w środku) o numerze 2001025 ma pasek w odcieniu pastelowego różu z kopertą oraz tarczę w kolorze różowego złota. Ta na pozór monotematyczna wariacja, w rzeczywistości jest bardzo subtelna i kobieca, emanują urodą i wdziękiem.
W kolejnym zegarku 20001024 pastelowy róż zastąpiono błękitem wprost z greckich mórz. Fanki śnieżnobiałej barwy oczaruje model 20001023. Wizerunek bieli, stali i jasnej tarczy ocieplają jedynie wskazówki w złotym kolorze. Kolejne dwa modele zawieszone są na stalowych bransoletach – 2001026 i 20001027. Pierwszy zaprojektowany w odcieniach stali z beżową tarczą, a drugi to ukłon w kierunku stylowego różowego złota z perłowym cyferblatem.
Paletę nowości zamykają dwa modele. Z lewej – Kea 2001052 poniżej reklamowany przez Marcelinę Zawadzką na zdjęciu – z czarnym silikonowym paskiem, równie czarną jak noc tarczą i złotymi dodatkami. Z prawej – Kea 2001053 zawieszony na stylowej, eleganckiej bransolecie z żółtym złotem. Całą kolekcję łączą zastosowane detale na tarczy na której umieszczono zmysłowe, delikatne kryształki Swarovskiego.
Ceny zegarków: 829 – 1098 zł
Najnowsza kolekcja Lacoste Lexi to 4 damskie propozycje. Tarcze zegarków zainspirowane zostały plisowaną spódniczką, w których kobiety rozgrywały tenisowe mecze. Koperty o średnicy 38 mm i grubości 8 mm wykonano ze stali nierdzewnej. Klasę wodoszczelności ustalono na poziomie 30 m.
Model 2001057 posiada skórzany, różowy pasek oraz detale z różowego złota. W kolejnym zegarku 2001058 pastelowy róż zastąpiono mocnym, zdecydowanym granatem i detalami z różowego złota. To właśnie ten model został wykorzystany podczas sesji zdjęciowej z Marceliną Zawadzką. Paletę nowości zamykają dwie propozycje na bransolecie – 2001059 w kolorze srebrnym, a 2001060 w kolorze różowego złota.
Ceny zegarków: 639 zł – 850 zł.
Autor tekstu:
Redakcja portalu Zegarki i Moda
www.zegarkiimoda.pl